Pondělí, 21. srpen

  • Facebook
    facebook
  • Přihlášení / registrace

    Přihlaš se Facebook účtem

Poznejte ateliérová světla II. – odlesky světel v očích

( 0 hlasů ) 
Profil autora Patrik Mareška

V minulém článku jsme se zaměřili na klíčové světlo a porovnali jsme rozdíly stínů mezi měkkým a tvrdým světlem. V tomto článku se zaměříme na odlesky jednotlivých světelných nástavců v očích fotografované osoby. Odlesky světel v očích hrají velkou roli především v portrétové fotografii. Nicméně i v dalších stylech fotografií (glamour, fashion, akt) je dobré znát, jak jednotlivé odlesky vypadají. Oči se zřetelným leskem působí živěji a atraktivněji než oči, které se vůbec nelesknou. Oči bez lesku působí ploše a nevýrazně. Přestože se jedná o velice drobnou část fotografie, tak na celkový dojem z fotografie může mít velký vliv. Existují situace, ať už v interiéru nebo v exteriéru, kdy není z nějakého důvodu možné požadovaný lesk zachytit. Jak tuto situaci řešit se podíváme v druhé části tohoto článku.Nejprve se tedy podíváme na první situaci, kdy je lesk možné zachytit.  

 

Číst dál: Poznejte ateliérová světla II. – odlesky světel v očích

Poznejte ateliérová světla I. – klíčové světlo

( 1 hlas ) 
Profil autora Patrik Mareška

Každý fotograf, s výjimkou třeba těch krajinářských, fotografuje někdy v ateliéru a ani já nejsem výjimkou. Poprvé příjdete do ateliéru a rozhlédnete se, vidíte spousty nástavců – softboxy, deštníky, reflektory..., a prostě nevíte k čemu se jaký hodí a jaké vrhá světlo.

Téma tohoto článku nevzniklo náhodou. Jednou, když jsem trávil večer v ateliéru a chystal se fotografovat připravený nápad, se vše úplně nepovedlo podle mých představ. Co se tedy stalo? Obraz scény, o kterou jsem usiloval, jsem chtěl co nejvěrněji přenést do reality. Nastavil jsem světla, přeměřil několikrát flashmeterem scénu a očekával jsem, že na fotoaparátu uvidím svůj vytoužený obraz. Bohužel se tak nestalo a na ateliérovém pozadí se objevily velice nepěkné stíny, které dojem z fotografie rušili. V tu chvíli jsem si uvědomil, že i světla která jsem dlouhodobě používal v jiných situacích nedělají to, co jsem od nich do té doby očekával. To je důvod, proč jsem se rozhodl udělat tuto analýzu světel, a umožnit tak na jednom místě porovnání nejčastěji používaných světel.

Číst dál: Poznejte ateliérová světla I. – klíčové světlo

Z amatéra profíkem 7: Low key portrét

( 1 hlas ) 
Profil autora Jana

Portrétní fotografie patří mezi nejoblíbenější oblasti fotografování. V dnešním článku si tedy představíme další z technik, kterou lze při tvorbě fotoportrétu použít.

Tzv. low key technika, o které bude dnes řeč, vyniká převahou tmavých tónů a více či méně vysokým kontrastem mezi světlem a stínem. Jedná se o velmi působivý způsob nasvícení, kterým ve výsledku můžete docílit zejména tajemného a podmanivého snímku anebo dramatické a ryze surové fotky. Low key není ve světě fotografie ničím novým - setkáme se s ní u mnoha mistrů staré školy. Mezi nejznámější fotografy, kteří pomocí této techniky stvořili mnoho úspěšných snímků, patří například František Drtikol, Tono Stano (vůbec nejznámější je jeho černobílý snímek Smysl z roku 1992) či Alberto Terrile (známý je zejména jeho soubor barevných portrétů Fluttuare z roku 1979).

Číst dál: Z amatéra profíkem 7: Low key portrét

Z amatéra profíkem VI: Tipy pro focení zátiší

( 2 hlasů ) 
Profil autora Jana

Zátiší. Při tomto slově se většině z nás vybaví tradiční mísa s ovocem, ať už vyfocená nebo namalovaná. Pod zátiším si však lze představit mnohem více než jen naaranžované ovoce!

Číst dál: Z amatéra profíkem VI: Tipy pro focení zátiší

Z amatéra profíkem IV: Dáváte zákazníkům neupravené fotky? Kopete si hrob!

( 3 hlasů ) 
Profil autora Michal Škach

Trendy ve fotografii jdou stále dopředu, úpravy pomocí grafických programů jsou však dnes již zcela běžné. I tak ale existuje řada fotografů ze staré školy, kteří se nenaučili fotografie retušovat a při komerčních zakázkách nabízejí fotografie tak, jak je vyfotili.

Číst dál: Z amatéra profíkem IV: Dáváte zákazníkům neupravené fotky? Kopete si hrob!

Doporučujeme

  • Pause
  • Previous
  • Next
1/3